Jag har (haft) ont i ryggen...

Och vad har nu det med Ozzy att göra? Jo han har ju inte fått så många promenader på sistone precis. Men med hjälp av Ipren och Voltaren har jag i varje fall kunnat träna honom hjälpligt. (Han springer ju alltid lös här hemma så han har ju i alla fall varit ute.) I måndags var jag hos sjukgymnasten och hans råd var en bättre hållning, tre enkla övningar att göra på morgonen innan jag går upp och promenader! Ozzy blev glad när jag kom hem med meddelandet. I måndags var jag för mör och i går bakade jag bröd hela kvällen men idag... iförd en reflexjacka, regnbyxor och pannlampa!
Det jag egentligen vill komma till... kolla in kopplet. Vilken befrielse det var att få gå och slänga med armarna medan Ozzy gick vid min sida (smal asfaltsväg). Det är ett koppel från MR-produkter (?) som har hakar i båda ändarna och en bit "gummi" så att man inte faller omkull om hunden drar. Man sätter det bara runt midjan om man vill ha det så eller så håller man det i handen i en vanlig ögla. Fantastisk uppfinning! Tack Ros-Marie för det!
Det jag kom på under promenaden var att Ozzy inte är vidare van att vara ute och promenera när det är mörkt. Det är nog faktiskt en av de första gångerna under hans liv!!! Han är ju ofta ute när det är mörkt men då fjantar han ju runt själv. Det gjorde att han inte riktigt tyckte om när det kom bilar och så. Till saken hör att en gång när han gjorde en lite egen utflykt till grannarna någon km bort en gång så sprang han hemifrån när det var ljust och blev upphämtad när det var mörkt. Jag undrar just om det har hänt något då kanske?
Kolla in bilden. Vilken kontaktsökande blick, och jag som inte ens har en korv i närheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0