Min lilla pojk ligger på sjukhus!

Vad hemskt det är när man vaknar upp och känner stanken av hundbajs. Ja det var ju inte riktigt så det började men nästan...
Som ni vet har Ozzy haft en hundvakt medan familjen varit på semester. (Hon har skött sig super). I fredags när jag hämtade Ozzy var han på topp och allt var ok. På lördagen var vi ute i skogen och gick en promenad och allt var ok. På kvällen spydde han dock upp maten men det är sådant som händer ibland eftersom han tuggar i sig allt.
Men på söndagen skulle jag vara duktig och cykla med hunden. Det har ju Ulrika gjort hela veckan. Trots att jag bor på landet fick jag åka en bit med bilen för att hitta en bra hund och cykelväg. När vi kommit en bit stannade Ozzy för att bajsa. Inget konstigt med det sådant händer ju. Vi cyklade vidare och träffade på två tikar som precis börjat löpa. Det gick väldigt bra och jag är stålt över Ozzys beteende! När vi vände och cyklade hemåt igen stannade Ozzy och bajsade och denna gången var det lite löst. Tänkte inte mer på det men tänkte på att han inte sprang så himla fort och glatt som Ulrika sa att han hade gjort med henne. Han åt när vi kom hem men han åt inte på kvällen. När vi hade vår TV stund kurrade det fruktansvärt i hans mage och han la av riktiga brakare. Det var ju inte så trevligt men det händer ju även den bäste. På måndagen var han pigg och åt mat. Tisdag morgon vaknar jag utav en hemsk stank. Han hade bajat på två ställen uppe i köket. Det var bara att ställa sig och skura kl. 5 på morgonen. Ozzy låg i sin säng och jag tyckte det såg ut som han skämdes. När jag vaknade igen vid 7 och skulle gå ner ville Ozzy inte resa på sig. Han hade för ont i benen för att vilja ställa sig upp.
Detta har hänt en gång innan och då trodde veterinärerna att det berodde på borelia. Jag förstod med en gång att det var sjukhuset som gällde och ringde (först Ulrika och min mamma) min man för att fråga om han kunde åka med. Det kunde han och mitt i rusningstrafiken tog vi oss genom Göteborg till ringön och blåstjärnan. Där blev vi mottagna och fick träffa en veterinär ganska omgående. Hon insåg också ganska fort att det var en inflammation i lederna. Eftersom det är andra gången Ozzy får detta så kommer de att göra en lite större undersökning på honom. Hoppas att dom hittar vad det är som är fel och att det går att ord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0