Nu har rallylydnaden startat!

Nu har vår rallylydnadskurs startat. Det är en intensivkurs och tyvärr började vi med 1,5 timmars teori! Mao Ozzy var inte ens med. Det gick bra ändå. Kan känna mig riktigt nöjd med vårt första tillfälle. Det är två instruktörer som verkar helt OK och en salig blandning av hundar, allt från 6 - 60 kg. Vi går alla på kursen av olika anledningar och det tycker jag är bra. Vi har idag gått igenom skyltarna och en av instruktörerna hade en liten "uppvisning".
Natruligtvis (för alla som känner mig) kunde jag inte hålla mig ifrån att pröva när jag kom hem. Jag plockade fram konerna och gjorde denna enkla bana: Start, vänstersväng, 360º runt vänster, enkel slalom, ligg under gång, slut. Som vanligt är Ozzy bäst och han gjorde detta galant! Vet däremot inte om det går lika bra när vi inte är ensamma och isolerade på vår gårdsplan. Ser fram emot nästa kurstillfälle (och MH beskrivningen som vi skall göra på sö)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0