Rallylydnad

Nu har vi varit på första rallylydnaden med hund. Jag glömde min kamera men jag sätter ut bilder från gårdsplan. Det går alltid bättre här hemma och på bilderna har Ozzy korvkontakt!

Det gick bra på kursen. Det jag och Ozzy (framför allt jag men det känns skönt att dela ansvaret) skall tänka på är att vi har bråttom. Vi skall gå luuuuugnt, haaaarmooooniskt osv. Det är vi inte vidare bra på men det får vi öva på. Ozzy steppade mest fram den första gången vi gick banan. Den andra gången hade vi övat på att gå sakta och det gick ganska bra. Tredje gången  var jag nöjd med förutom att han inte fixar 360° vänster. Han vill gärna sätta sig ner. Men det är bara att öva. I det stora hela är jag positiv och för att vara en hund som bor ensam på landet skötte han sig mycket bra när det gäller "icke"kontakten med andra hundar! Ser fram emot resten av kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0