I morse "flyttade" Tavarisha hit!

Jag fick gå upp i ottan (eller kanske 8) för att ta emot vår nya gäst. Vi gick in och hundarna fick frukost medan Tavarishas husse åkte iväg. Sedan fick hon strosa runt i hela nedervåningen i sitt eget tempo innan hon gick och la sig. Idag har nog inte varit en så himla rolig dag för henne. Det har varit fint väder så jag stod på stegen och målade. När jag var färdig med det så skulle vi äta (Martin åkte iväg på en spelning). Under tiden satt hundarna i hundgården och det gick väldigt bra. Jag var lite rädd att Tavarisha som inte är van vid hundgård skulle gny eller skälla eller så men det gjorde hon inte! Det är klart, hon har ju haft lite att göra: hålla koll på Ozzy, hålla koll på Morfar när han bygger altan, hålla koll på två barn och en målare samtidigt som vägen och sjön måste vara under kontroll! När vi ätit färdigt tog jag och tjejerna med oss hundarna på en liten promenad. Här kommer två bilder från den:
Visst ser hundarna glada ut. De lekte inte direkt men jag tror att de gillade varandras sällskap!
När vi kom till röbäck kunde inte Tavarisha låta bli att lägga sig i bäcken! Det var synd att jag inte han med med kameran!
Sedan var det dags för en liten sväng i hundgården igen medan jag och tjejerna köpte godis. När vi kom hem tog vi oss in allihopa. Det går bättre än vad jag hade tänkt mig. Det enda är väl att lilltjejen blir vält och pussad ibland, men jag tror nog Tavarisha kommer lära sig att det är bättre att gå runt henne än över henne! (Hon är ju en liten argbigga...)
Det konstigaste som jag tror hon har upplevt idag är när jag och Ozzy tränade freestyle nu på kvällen. Det var skitbra träning för oss att ha en stor Schäfer lullande runt på gårdsplanen men hon undrade nog hur det stod till med oss. Dessutom så gör ju Ozzy allt utan godis som belöning nu. Det ni! Ser fram emot i morgon när det skall vara fint väder igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0