Lite bilder... och en kattunge!

Här kommer två bilder från en av våra promenader som Tavarisha har varit med på. Hon lyckades få tag på Ozzys and när vi gick hemifrån och släppte den inte på hela promenaden! Ja, ja förmodligen tyckte hon att det var helt ok.
Ozzy var som vanligt bara glad och flåsig!
Visst är han väl en sötnos?!
Ikväll när jag var ute och tränade freestyle så ringde min man (han har spelningar i Borås just nu) när jag talade med honom så försvann hundarna lite. Eller de inte direkt försvann men de stod stilla och stirra. När jag slet mig från samtalet för att titta efter såg jag att vår nya lilla kattunge var offer för två stirrande hundar. Oj, oj. Eftersom jag hade mobilen framme han jag ta ett kort.
Inte förrens jag gick fram vågade hundarna det. Tavarisha försökte knipa kattungen (hon är inte van vid katter hemifrån) men jag lyckades få tag på nackskinnet och "slänga iväg" henne! Katten var helt skärrad men jag lyfte upp henne och gosade med henne lite innan jag satte in henne på katternas matplats. Det gick med andra ord väldigt bra.
Det gick faktiskt väldigt bra med freestyleträningen idag oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0