Lite träning hemma...

Martin spelar just nu sin tredje av tre kvällar på raken. Det innebär för mig att efter barnen somnat så kan jag gå ut med hundarna på gårdsplanen och träna. Jag spelade in i dag eftersom det är så bra att se själv vad som händer. En del av det kommer i en liten film här:

http://www.youtube.com/watch?v=Sh79PCYiPuU

Jag har råkat tappa en ca. 25 kg tung trädgårdsplatta på foten häromdagen och skyller all klumpighet på att den förbaskade foten fortfarande gör jäv___gt ont...
Jag har lagt om träningen. Nuförtiden använder jag mig nästan inte alls av godis! Som ni ser funkar det ganska bra ändå. Det är bara när Ozzy skall stå "fritt" på bakbenen han får godis just nu, och efter träningen så klart! Detta för att han måste klara av en freestyletävling utan att han vill ha godis hela tiden.
Det största problemet med oss är faktiskt mig har jag kommit fram till. Så det är bara för mig att träna på... Bland annat så tränar jag på att inte visa för mycket med händerna (speciellt inte med slutna eftersom jag tycker att domarna borde reagera mer på de eckipagen där man misstänker att det finns godis i förarens hand). Det finns vissa rörelser som jag vill ha handtecken på för att jag tänker att Ozzy kanske så småningom skall kunna göra det på distans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0