Träning, Alice och Kantareller!

I morse (halv nio) gick jag ut i skogen och la ett viltspår till Alice. Jag hade tänkt ut vägen på ett ungefär men blev tvungen att avsluta det lite tidigare än vad jag hade tänkt. Där mitt bland träden och mossan hittade jag massor av Kantareller!

Sedan åkte jag och Linnea till Tina och tränade Ozzy. Det gick ganska bra och Tina visade vad Piglet och Lizzie kunde. Vi tog en kopp kaffe och hundarna lekte (!) under tiden. Det har de aldrig gjort innan men de kom igång.
Tack för kaffet föresten, glömde nog säga det! Sedan gick vi och matade Tinas stora djur, Rocky och Docky! Två väldigt fina hästar. Linnea ville rida men det får bli en annan gång. Vi åkte hem och på kvällen kom Mormor med Alice. Hon tog spåret väldigt bra. Hon har inte spårat sedan maj men det gick klockrent! Det var nog det bästa jag sett Alice göra. Hon var mycket stolt på vägen hem.
Kantarellerna då??? Jo, de fick jag med mig hem!
Nu skall vi äta kantarellmackor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0