Träning i Hällingsjö

Idag skulle vi träffas ett litet gäng för att träna hundarna. Det blev det ena avhoppet efter det andra och tillslut blev det helt inställt på grund av skyfall och åska. Men skam den som ger sig. När det klarnat upp bestämde jag och Ulrika oss för att träffas på Statoil i Hällingsjö. Där finns en liten gräsmatta och det kommer och går människor, mopeder och rastas endel hundar där. Perfekt för oss och nära.
Först ut var Ulrika och Diva. Hon har satt ihop ett litet program inför klubbmästerskapet nästa lördag. Det såg kanonfint ut och det kommer nog att bli väldigt bra bara de får träna lite till.
Sedan var det jag och Ozzy. Det är tur att jag inte bryr mig så mycket om vad folk tycker för jag måste blivit idiotförklarad. Där går man runt och försöker skrida fram men ser nog mest ut som en klump. Ozzy har ju sina koncentrationssvårigheter men han har oxå sina ljuspunkter i livet. =) Jag fick massor med tips av Ulrika om hur jag skulle träna för att det skall funka bättre. Han är söt i alla fall...
Sedan var det dax för Puma och det gick ju som vanligt bra. Ulrika hade lite tankar och funderingar om hur det skulle kunna gå att göra om vissa saker.Jag fick en blid på sötnosen när hon "Zerbra".  Men Ulrika... ingen tung parasollklump till Karlstad!
När vi pratat lite sa jag till Ulrika att jag har ett hopp jag skulle vilja lära Ozzy så vi plockade ut honom igen. Det går ut på att jag ligger på rygg på marken och har benen i vädret och han hoppar över mig liksom mellan mina ben... Ja har man inte blivit idiotförklarad innan så blev jag det nu. Där låg jag och vifftade med benen medan Ulrika fick Ozzy att hoppa. Det skall nog gå en dag...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ha ha ha. Ja, det är nog en å annan som idiotförklarar en alltså. Men det bjuder vi på.



Kul var det iallafall. Fler sådanna träffar så kommer det att ta sig till slut.

2009-08-14 @ 15:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0