Viltspår och Click Stick

Vi skall gå ett ordinarie viltspår igen. Det blir på lördag kl. 12.00. Vi var ju ute i förra veckan och klämde ett spår. Eftersom det gick bra tänkte jag att jag inte skulle göra mer nu utan bara åka dit på lördag och fixa det helt enkelt!!! Eller kanske inte så enkelt men ändå!
Jag och Ozzy har börjat träna med en click stick. För er som inte vet vad det är så är det en klicker som sitter ihop med en targetpinne. (???) Det går till så att Ozzy skall nosa på änden på en pinne där det sitter en liten kula. När han gör det så klickar jag. På så sätt kan man arbeta in vissa possitioner och rörelser. Det går ganska bra men Ozzy vill hellre nafsa lite i kulan än bara nosa på den så vi kör så istället. Än så länge går det bra. Han vet vad han skall göra när jag plockar fram den i varje fall. Nästa moment är att träna in Frontpositionen ordentligt med den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0