Viltspårsträning

Igår kväll bestämde jag mig: Det är ingen idé att deppa ihop över ett tredje pris på en viltspårstävling. Det var faktiskt olidligt varmt den där dagen och Ozzy ville helt enkelt inte arbeta, eller snarare (tror jag) orkade inte.
Jag gick upp svintidigt (jag är inställd på sommartid) 6:30 lufsade ut i skogen och la ett spår. Kanske ung. 600m och med "blindvinkel" och allt.
Idag (efter jag hämtat min nya clickstick) gick jag och Ozzy spåret. Det var bra att jag var så trött i morse när jag gick för jag kom inte ihåg exakt hur jag gick så jag fick lita helt och hållet på pojken. Han är ganska tydlig i sitt kroppspråk så jag ser ganska bra när han "flummar" och när han är på spåret. Han behöver sina små cirklar och nosningar. Men jag trodde att han skulle dö när han stoppade nosen i en liksvamp! Men det gick bra och hans luktsinne kan inte ha försvunnit helt eftersom han på ett ganska galant och säkert sätt kom till målet! Både jag och Ozzy var överlyckliga! Nu Jäv___r skall vi ta de där förstaprisen!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Go girl go girl!!!!



Klart ni klarar det. Ni är ju nästan bäst....ha ha ha

2009-08-12 @ 22:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0