Äntligen!

Idag bar det av till Kungsbacka och deras lydnadstävling i ett ridhus. Ulrika kom och hämtade mig vid 6.20 i morse. Så pigg och glad jag var... spydde nästan när jag kikade in i kylskåpet.

Ja, ja. Vi hittade ridhuset och det blev lottdragning 7.30 (skulle varit 7.15). Fortfarande dötrött och lätt illamående drog jag en 8:a. Passar mig fint. Kom med i andra platsliggningen av tre. Det var 23 anmälda men 18 tävlande ekipage.

Ozzy skötte sig bra och vi fick 9,5 på platsliggningen. Det är inga problem att ligga i 2 minuter längre (skall fortsätta träna 4) men han blir väldigt glad när jag kommer tillbaka till honom och idag lyfte han rumpan. Jag är skitnöjd!
Tandvisningen gav 9,5 poäng. Han satt inte still vid sidan (endel domare bryr sig inte men det gjorde denna).

Ozzy lämnades i bilen och jag köpte en cola och en macka. Fick i mig några munnar cola innan Ulrika gick för att rasta Ozzy och jag gick för att rasta migsjälv.

Jag och Ozzy äntrade planen och jag blev så stolt. Inget nosande och ganska koncentrerat. Sedan har vi ju våra problem men tänkte att privatträningen som jag fått av Ulrika i födelsedagspresent skulle lösa dem!!!

8 fick vi på linförigheten. Position, vänster halt dålig, snett sättande och tv (?).
9 på läggandet. Steg vid ligg.
9,5 på inkallande. Avslutet. (Ozzy dundrade in i mig)
6 på ställandet. Dk (röst), flera steg.
9 Apportering. För in föremål.
10 hopp över hinder.
7 i helhetsintryck med kommentaren Okoncentrerad (hon har aldrig sett Ozzy okoncentrerad).

Summan blev 170,5 och vårt första förstapris i klass 1! GRATTIS TILL OSS!

Ulrika filmade och länken kommer så fort hon har fått ut den!
Här kommer den!


http://www.youtube.com/watch?v=AILQ6OqWtAk

PS. Jag och Ozzy delade på mackan efter vi hade tävlat!

Kommentarer
Postat av: Ullis

http://www.youtube.com/watch?v=AILQ6OqWtAk



Stort grattis till dig som idag förde din Ozzy till ett förstapris. Superduktiga båda två. =)

Postat av: agneta

HEJA HEJA

vad ni är duktiga!

Trägen vinner, och grattis i efterskott till födelsedagsbarnet 35 år i går

agneta

(stolt uppfödare)

2009-12-26 @ 18:05:23
Postat av: Pia & Beemer

Stort grattis till första priset!

Ni är duktiga!

Pappa Beemer är stolt över sin son ;0)

2009-12-26 @ 19:59:00
Postat av: Anna Eriksson

Underbart! Ni är så duktiga!!!! Kramar Anna

2009-12-27 @ 10:17:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/837
Postat av: Agneta och Alfons

GRATTIS, GRATTIS! Åh, vad ni är duktiga!!



Kram Agneta och Alfons

2009-12-27 @ 20:09:53
URL: http://www.vovve.info/alfons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0