Dan före dan, promenad och min PT är sjuk!

Oj, oj, oj... dan före dan. Skinkan står i ugnet och jansonen skall fixas. Klockan är kvart i fem och barnen skall skrubbas... Inga problem vi hinner. Kungen skall ju inte komma på besök i morgon utan bara Mormor, Morfar och Morbror. Och så Alice så klart. Hon skall snart bli storasyster och vi väntar nu på Alice som kommer den 29 (tror jag).
Ozzy har slagit in sitt första paket för säsongen. Det blev till Scilla.
Visst blev det fint!Hm, undrar om jag verkligen vill ge bort det???
Idag bestämde jag mig för att ta snowracern och ungarna på en liten runda i skogen. Jag ringde grannen Birgitta för att kolla om hon kunde följa med. Tänke att det kunde bli mer spring för Ozzy om de var med. Tack för att du släpade med mig och ungarna på en längre promenad! Som vi stretade och drog.
Birgitta och ungarna i vår skog. Inte någon racerbana precis men är man enveten så går det.
Ozzy i snön.Vita vargen (eller var det vit herdehund?). Ozzy och Scilla fick för sig att de skulle på ett eget litet äventyr och försvann en stund. Ozzy kom tillbaka först och jag tänkte att han kanske skulle kunna leta reda på henne. Jag sa till honom att leta reda på henne och gud vad han engagerade sig! Han sprang iväg och letade. Han såg riktigt nöjd ut med sigsjälv. Vi gick tillbaka en bra bit och drog ner mot några hus. Sedan kände jag att han nog lurade mig så jag vände mig om och bad honom att leta och nog, lika glad och lycklig som tidigare, började han leta åt helt andra hållet! Hrmf... Ja,ja hon återfanns och vi kunde avsluta promenaden innan det blev bäcksvart. Ozzy är lite besvärad av snöklumparna som blir i hans fanor och tassar. Ibland funderar jag på att raka av honom all päls? Undra just hur det skulle se ut.

Ulrika är sjuk. Hur skall det gå? Jag kommer inte klara mig utan henne den 26:e. Snälla, snälla bli frisk!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Det är lugnt, jag blir frisk. Annars står jag bara och hostar så det ekar i ridhuset =) Jag sviker dig inte min vän.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0