Snö, snö och mer snö!

Idag (och inatt) har det kommit riktigt mycket snö här! I varje fall för att vara här och för att vara innan jul! När jag och flickorna skulle äta frukost idag så kom våran granne Ängeln (eller Birgitta som hon heter egentligen). Hon frågade om Ozzy ville följa med på en promenad. Om han ville. Han blev väldigt glad och faktiskt helt tokig och drog iväg genom skogen med Birgitta och Scilla. Han kom tillbaka och var helt snöig och otroligt glad och flåsig!
Dom hade energi kvar att rumla runt lite även efter de kommit hem! Sedan bestämde jag mig för att TV:n skulle få vara barnvakt (vilket jag innan jag fick barn har dissat helt) för att ploga. Jag övningsplogade en gång förra vintern och tänke att så svårt kan det väl inte vara. Så sagt och gjort jag plogade. Det är tur att vi har en motorcykel med plogblad för den är ju ganska lättmanövrerad. Jag är faktiskt väldigt nöjd med resultatet!
Fint det blev va? Konstigt nog kanske grannens brevlåda och plogbladet inte håller med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0