Info från tävlingen

Allt gick ju som sagt bra. Jag hade ju aldrig varit med om något sådant här i förut så det var mycket spännande. Domaren visade mig vart spåret började och riktningen vi skulle i de första metrarna. Jag släppte på precis som jag brukar göra hemma och Ozzy tuffade iväg. Sedan hade jag ingen aning om hur spåret gick och jag tyckte att det var en virrig färd genom skogen. När vi kom till ett ställe där jag förstod att det brukade gå andra hundar fick jag lite panik! Jag kom på att jag aldrig har tränat under sådana förhållanden så jag trodde att han inte skulle fixa det men det gjorde han. Han gjorde några avstickare från spåret men tog upp det antingen själv eller på uppmaning av mig. Det är tre saker jag verkligen skall träna på förutom svårighetsgraden på spåren:
1. Längden (tror att jag aldrig har lagt längre än typ 200m)
2. Där andra hundar har varit
3. Att det går med någon som inte bara går bakom mig utan runt omkring

Här kommer bedömningen:
Start     Tar snabbt an spåret

Sträcka 1   Klarar utan problem

Vinkel 1    Tar med liten ringning

Sträcka 2, Vinkel 2, Sträcka 3   Klarar utan problem

Vinkel 3    Tar direkt

Sträcka 3, Vinkel 4 Klarar utan problem

Sträcka 5  Några små avstickare, återgår

Spårslut Direkt på

Bloduppehåll 4

Spårningsförmåga Utmärkt

Arbetstempo Lämpligt

Spårtid 19 min

Allmänt omdöme: En hane som spårar i ett behagligt tempo. Har inga problem i spåret. Gör några små avstickare men släpper och återgår. Öppenklass nästa.


Han var så nöjd med sig själv efteråt (som bara en man kan vara...)



Nu hinner jag inte skriva mer för jag skall packa och åka bort några dagar. Då skall Ozzyboy bo hos min kompis Ulrika och hennes två flickor och vi vet ju sen innan att vad som helst kan hända då så det blir nog spännande läsning om man följer henne på hennes adress. Man hittar henne på Blogtown under Ullispuma.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Just det. Vad som helst kan hända...har fått styra upp det lite här för Ozzy vill döda Diva å Puma vill döda Ozzy. Jag tycker inte att någon ska behöva dö så nu är de lugna å fina. Elaka djur.....sånna var aldrig Nike å Fila. Snart ska vi åka upp till Hökås å traska runt i skogen.

2009-02-08 @ 13:56:39
Postat av: Agneta

HEJA HEJA! vad ni kan! Stora grattiskramar till både matte och Ozzy. Skickar även en kram till mamma Britt-Louis och Alice. Vad roligt!

Nu är det bara att köra hårt på de öppna spåren.

Håller tummarna för fortsättningen.

agneta

2009-02-10 @ 18:28:06
URL: http://www.lezedas.se
Postat av: Görel

Vi BUGAR och GRATULERAR!!!! Kanonbra jobbat :-)

2009-02-10 @ 21:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0