Misslyckad skidåkarjakt!

Idag smet jag lite från jobbet. Eller det kommer man väl aldrig ifrån eftersom man tänker och planerar mycket hemma, men jag smet från min arbetsplats i alla fall! Jag tänkte ta en "meditationspromenad" i skogen med Ozzy (mycke jobb att tänka på) men bestämde mig för att vi skulle passa på att träna inte jaga skidåkare på isen istället.
Det gick inte så bra.
Det var inga skidåkare ute så det fanns ingen att jaga. Istället lät jag Ozzy försvinna lite väl långt från mig för jag tänkte att så korkad kan han väl inte vara att han sticker ifrån mig när vi är på "öppen" is. Men det var han. Tillslut såg jag bara en lite prick. Jag ångade efter så klart och fick tillslut tag på honom. Jag gjorde vad varje flockledare skulle ha gjort. La ner honom på rygg och höll ett tag över hans strupe. Oj vad han var lydig efteråt. Det var precis som att han tänkte: Jag...jag har väl aldrig inte lytt. Jag har väl alltid varit perfekt!
Ja kanske inte men vi gjorde några rejält långa inkallningar där han fick otroligt mycke beröm och godis. Sedan tränade vi lite freestyle där ute på isen oxå. Undrar vad alla bilister trodde att vi höll på med?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0