Första freestyletävlingen avklarad!

Nu har vi klarat av vår första freestyletävling! My Dog i Göteborg. Vi gick ut som par nummer 2 eftersom det var en som inte kom (hade egentligen 3). Jag sa till hunden och migsjälv att vi var hemma på gårdsplan och att det bara var Ulrika och Mamma som var där och tittade men jag kunde inte lura varken mig eller hunden! Jag gömde mig under hatten istället. Jag är nöjd med vad vi åstadkom även om det inte blev som det var tänkt. Vi fick ihop 70,75 poäng varav 36,5 poäng var på teknikdelen (om man kommer upp i 39 poäng blir man uppflyttad till klass 2). Det tycker jag själv var väldigt bra för att vara första gången. Här kommer adressen till två videos över spektaklet!

http://se.youtube.com/watch?v=hL_rzhFrbUI

http://www.youtube.com/watch?v=QOxrWplBm18

Tack för hjälpen Ulrika!!!

Det var faktiskt första gången jag har suttit med och tittat på en hel tävling och kvalitén varierade på hundar och förare. Jag kan faktiskt helt ärligt påstå att jag inte var sämst! De hundar som var riktigt duktiga var väldigt duktiga och om man skall komma så långt så måste man nog träna mycket och framför allt med mycke störning. Det var många som bröt vilket jag tror kan bero på att det var ganska hög volym och att det var inomhus osv. Ett stort tack till er som var där och stöttade mig, både i tanken och i verkligheten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att Ozzie och du var fantastiskt duktiga idag. Det var otroligt modigt av dig att tävlingsdebutera i Freestyle på My Dog! Jag kommer och tittar på Ozzie och dig i utställningsringen i morgon. LYCKA TILL! :)

Görel

2009-01-04 @ 17:35:13
Postat av: Anonym

Hmm...skrev visst fel dag i den förra kommentaren!På Tisdag kommer jag och tittar på er, skulle det ju ha stått!

Görel

2009-01-04 @ 18:12:02
Postat av: Agneta

Heja heja friskt humör, det är det som susen gör!

Hälften vågat är till hälften vunnet.

bra gjort Eleonor, trägen vinner

agneta

2009-01-04 @ 18:20:15
Postat av: Ulrika

Jag tyckte ni var superduktiga. Det gör inget att du gömde dig under hatten. Det får man lov att göra den första gången =). Du ska vara helnöjd å det vet jag att du är. Jag var mer nervös av att se er än när jag själv skulle köra, för jag ville så gärna att det skulle gå bra för er. Å det gjorde det ju så då behöver jag inte vara nervös nästa gång.



Många kramar till duktiga freestylare Eleonor å Ozzy. Välkomna till freestylegänget.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0