Första gången i Championklass!

Inte förens nu har jag haft tid att sätta mig ner och skriva. Jag ställde Ozzy den 6 på My Dog och det var första gången i championklass. Här kommer bedömningen:
Rejäl. Fast och fin i konditionen. Bra skalle och nosparti och bett. Mycket bra överlinje. Lite lös i överarmen. Bra bröst. Tillräckliga vinklar. Bra ben. Kunde vara lite stramare i fronten och ta för sig bättre i steget. Bra bak. Utmärkt temperament.
Detta räckte dock inte till ett ck utan vi blev placerade sist bland championhanarna (3). Jag blev irriterad när det står att han kunde ta för sig bättre i steget eftersom hon bad mig att gå med honom! Det  är ju inte så man brukar visa en hund precis. I fortsättningen skall jag vara olydig och springa varesig domaren vill det eller ej!

Annars är allt bra med oss och jag blev otroligt inspirerad av NM i Freestyle. Nu har vi lite (!) att öva på!
Många Ozzykramar på er.

Kommentarer
Postat av: Görel

Det är bra tänkt tycker jag.... Ibland får man vara lite olydig. Pang på rödbetan bara och kör ditt eget "race" nästa gång, så ska de få se på "att ta för sig bättre i steget"! Ozzy är ju en riktig guldklimp!

Hälsningar

Görel & Oscar

2009-01-09 @ 14:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0