Inte förens nu har jag orkat skriva...

Växjö... det började bra med en bilresa. Vi kom ner i tid, hittade rätt och allt. Fick slängt upp tältet och gjort oss i ordning. Sedan tog jag en "du får nosa hur mycket du vill" promenad på området. Det var agilitytävling också så det var mycke folk och hundar på plats. Dags för frukost och Ozzy satt i buren. Innan vi skulle in i ringen tog jag ut pojken och satte på honom ett strypkoppel. Jag sa till honom att när du har på dig detta får du inte nosa. Han började nosa med en gång men det räckte med ett lite ryck för att han skulle förstå poängen!!! Han fick behålla halsbandet på under tävlingen och han nosade inte så mycket. Mitt mål för dagen var att jag skulle säga till honom på skarpen om han inte uppförde sig och det gjorde jag. Han blev lite låg till en början men tog sig. När det var dags att hoppa över pekpinnen som jag hade med (hade satt ihop ett program till Anita Hegelands Mitt sommarlov) springer han under det och slår i pannan mitt mellan ögonen så att det tjongar i pinnen! Han kröpsprang ut och la sig under Mariannes stol. Jag bröt. Det var ju inte så bra. Direkt utanför fick jag honom att hoppa över pinnen och när vi hade lugnat oss lite tog jag med korv och gick bort en bit för att träna. Det gick bra och det verkade inte som att han var rädd för pinnen i alla fall. När tävlingen var slut fick jag chansen att ta in honom i ringen för att träna lite utan godis och så. Det gick bra och vi fjantade runt och hoppade över pinnen. Det kändes bra trots allt... Som vanligt så har jag analyserat om vad det kan ha varit som gjorde att han inte hoppade (för det älskar han ju). Det kan vara så att han inte såg pinnen ordentligt. Den är av borstad aluminium och kan nog vara svår att se, speciellt om man är lite disträ... Nu har vi redan börjat träna efter en ny träningsplan: Inget godis (att få vara med mig skall vara trevligt nog), ett momoent tills det sitter 100 och stryplänk för att han skall veta att han inte får nosa. Får se hur det går. Igår gick det väldigt bra även om gårdsplanen hemma luktade Alice!

För de övriga som var med gick det inte heller toppen men alltid är det något.
Det kommer kort på Puma så småningom!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0