Snyggingar!

Idag har vi varit hos uppfödaren Agneta och klippt oss! Alltså Ozzy och Alice då... Som vanligt när de kom dit ville de inte ens titta på Agneta! Än mindre följa med till källaren. Ozzy är en riktig bråkstake som man måste hålla i hårt. Efter mycke kämpande och en hel papperskorg med päls blev han så snygg som han aldrig har varit! Alice är lite lättare och somnade nästan. Hon har (hade inte heller) inte lika mycke päls så det gick mycke fortare att få ordning på henne. Cecilia var snäll och ställde upp hundarna för fotografering. Se vilka sötnosar!

Ozzy


Alice

Hoppas nu bara att de kan hålla sig ifrån dypölar och så till på Söndag =)

PS. Första turen med båten i går (för i år). Oj vad Ozzy tyckte det var härligt att simma!

Kommentarer
Postat av: agneta

Ja herregud, det låter som om Ozzy var och är mycket svårtrimmad, vilket jag inte kan hålla med om. Han tillhör de mera lätthanterliga. Dock har han en viss förmåga att spänna sina tassar lite då man skall klippa de, så jag får ta i lite hårt med fingrarna för att hålla tassen stilla. Det är det som är jobbigt, inget annat.

Alice sover sig däremot igenom det hela, hon ligger helt stilla, så i jämförelse så..........men som sagt, allting är relativt.

Att han inte vill titta på mig, beror uteslutande på att jag har en sax i näven då han kommer hit. Efteråt är jag helt OKEy att umgås med.

2009-06-30 @ 01:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0