Blod "slush puppie"???

Idag har jag varit ute i vår skog och lagt två viltspår på öppenklassnivå (tror jag i varje fall). Jag har en gammal nappflaska med blod och stänker. Det har funkat bra fram till idag. När jag var en bit in på det andra spåret började nappen på flaskan att krångla men jag fixade det ändå. Men blodet var inte ritigt tinat utan det var som en stor klump i mitten. För att "lösa" upp den fick jag skaka flaskan vilket resulterade i blod slush puppie. Mindre fräsch men ändå. Jag fick inte ut en droppe ur nappen utan jag fick skruva av överdelen på flaskan och hälla ut lite isklet i handen för att skvätta lite här och där. Det är ju tur att det inte går så mycke folk i vår skog. Handen såg inte så trevlig ut utan var helt blodnergeggad, men vad gör man inte för de små liven. Det skall bli intressant i morgon att se om hundarna klarar utmaningen!
Görel frågade om Ozzys regntäcke. Jag tycker att det  ser otrolit töntigt ut men det är ju bra. Det är utav märket Hurta och finns hos Gunillas Djurtillbehör i Gråbo, vilket förövrigt är en toppenaffär där man alltid får bra hjälp. Gunilla vet vilken storlek och så vidare Ozzy har. Tel till butiken 0302-41088 (Må, On, Fr 12.00-18.00). Besök gärna hennes hemsida www.gunillasdjurtillbehor.se
Täcket kostar en del pengar men det var väldigt skönt att komma hem med en nästan ren hund och ibland kommer han kanske få ha det i skogen (när det finns ett behov av att ha pinnfri päls). Ozzy har ju väldigt mycke päls, ibland när jag borstar honom undrar jag om det inte är lite Old English Sheepdog i honom! Ha, ha, ha.
Promenaden i Fredags med min granne hade gått väldigt bra. De var supernöjda båda två!

Kommentarer
Postat av: towe

Hej, vilken fin blogg :)

- titta gärna på min!

http://ttowie.blogg.se

2009-03-21 @ 19:25:37
URL: http://ttowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0