Öppet träning på Hundteamet i Lerum!

Idag har jag och mamma och våra hundar varit i Lerum på öppen träning. Man får träna vad man vill och det står en rallylydnadsbana utställd. Jag och Ozzy gick banan 3 gånger. Den tredje gången märkte jag att han "visste" vad vi skulle göra när vi kom till skyltarna så det var ingen idé att gå en fjärde gång. Men vi fick bra möjlighet att träna lite freestyle med störning!!! Toppen! Det är det som vi behöver. Mamma och Alice gick banan 4 gånger. Det gick väldigt bra. Speciellt med tanke på att mamma är lite slarvig (fniss) med att träna henne. Men fjärde gången såg det riktigt proffsigt ut. Alice har faktiskt lite svårare än Ozzy med att jag och mamma är på samma ställe och tränar. Eller rättare sagt... ozzy är mer godisstyrd än Alice! Nu är det träningstävling på Torsdag och då skall vi ha med oss Ulrika oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0