Ozzyboy har varit duktig!

Först var det i Söndags då vi skulle ut och gå en promenad längst vägen. Jag har ont i ryggen igen och behövde gå på plan mark och kunna "viffta" på armarna ordentligt. Längst vår väg är det otroligt smutsigt och nersaltat och ett bad när vi kom hem var inte att tänka på med min rygg... lite problem med andra ord. Då kom jag på mitt regntäcke jag köpt till Ozzy för att han skulle kunna ha när det var blött ute. Jag fick på honom täcket och vi gick promenaden. Han såg faktiskt riktigt stolt ut! Han liksom trippade fram med nosen i vädret. Det trodde jag aldrig men gud vad skönt det var när jag kom hem och bara behövde slabba av tassarna på honom istället för all päls på ben och under magen.  Här kommer en bild:
Se hur skitiga tassarna var innan jag svabbade av dem!
Idag var nästa tillfälle att glänsa. Jag är hemma idag för att min lilla tjej är hostig. Men inga barn har ju dött av att vara ute lite så jag bestämde lunchdate med Ulrika och hennes hundar. Vi träffades och gick en liten sväng och sedan tränade vi lite på en grusplan. Jag blev lite trött på Ozzy eftersom jag vet att han kan bättre. Ulrika tog kort så det kommer säkert att komma ut bilder på hennes sida. När Ulrika skulle träna "lillan" alltså Diva som är 5 månader och Doberman la jag Ozzy ner på vinst eller förlust. 3 gånger var Diva framme och vill leka med honom... han låg kvar! Oj om jag var lycklig! Visserligen fick jag påminna honom men jag stod en bra bit bort och han bara låg där. En gång välte till och med Diva honom så han låg på sidan men han bara rättade till sig och la sig ordentligt! Tala om att han blev mätt på Frolic. Hade tänkt ta tag i platsliggningen på Hundteamet när vi skall dit och träna. Måste ju klara ett LP 1 någon gång.
PS. Telefonen tar ju faktiskt fina bilder när det är dagsljus!
 

Kommentarer
Postat av: Natasha Roxy

vad sööööööööööööööt!:D

2009-03-17 @ 14:59:48
URL: http://crazydoll.blogg.se/
Postat av: Linda,Holly&Vilde

Men vilken bra overall!

Vad är det för märke?

Skulle behöva en jag med till min welsh - den vi har passar inte riktigt utan han kissar rätt in i den ;)

Vad duktig han verkar vara eran Ozzy på träningarna era!

Hälsningar Linda och hundarna

2009-03-26 @ 14:12:46
URL: http://amicus.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0