Karlstad

Det är ju en trevlig stad och så... arrangemanget var bra och det gick smidigt! En eloge till Karlstad!

För mig och Ozzy gick det inte så bra. Ozzy var inte på G förutom stundtals. Han tände på 8:an, ryggen och att snurra mig men annars sög det faktiskt. Tänk om jag hade varit lite tuffare och sagt till honom på skarpen, då kanske han hade skärpt till sig. Tänk att det skall sitta så hårt från agilityn och lydnaden att man inte får ta i hunden eller ryta till på den!!! Det var nog mest mitt fel =0 66,25 och 68,25 (tror jag) poäng fick vi i alla fall!

För Tina och Piglet gick det mycket bättre! På förmiddagen tog de över 70 poäng. Programmet blev inte som Tina hade tänkt sig men det gick hem ändå. På eftermiddagen gjorde de en kanontävling!  Över 80 poäng och altså diplompoäng. Det kommer komma en video på dem när jag har fått ordning på tekniken (ni har ju läst innan om hur tekniskt begåvad jag är...) Grattis till er och er strålande insats!

För Ulrika och Puma gick det också bra. Ulrika var påväg att bryta på eftermiddagen och kom ut som ett åskmoln från ringen... Det var tur att hon inte bröt. Över 80 poäng på både förmiddag och eftermiddag vilket fixade hennes 2 sista diplompoäng!!! Så nu kan Puma titulera sig med fsd1! Grattis till er!

Ulrika ställde upp i godisklassen med Diva oxå. Det gick suveränt och för att vara en sådan liten bebis ännu så är hon väldigt duktig!

Det var en lång dag. Tack för träningsvärken i skrattmusklerna tjejer!

PS. Jag och Ozzy har inte deppat ihop utan vi har börjat träna på ett nytt program. Inatt när jag kom hem anmälde jag oss till Växjö den6 juni!!!

Nu hoppas vi på ordinarie viltspåret den 31 maj kl. 12.00!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0