Viltspår =(

Idag i denna värmen åkte jag och Ozzy för att tävla viltspår ordinarieprov. Vi anlände kl. 12.00 och fick en pratstund med domarens föräldrar innan det var vår tur. Ozzy gick ut ganska starkt men tappade redan i starten. Förmodligen luktade det något som var mer intressant. Vi fann oss igen och brände på. Det gick ganska bra men lite trögt och inte så intensivt som vanligt. Vi kom till ett ställe där det var lite blött och lite svalare och Ozzy fixade det bra. Men sedan med ung. 150 meter kvar kom vi ut på ett kalhygge och Ozzy ville inte mer. Jag kan ha stoppat honom från att göra en "rundning" och tog tillbaka honom en bit. Han tröttnade och gick och satte sig i skuggan. Enveten som jag är bad jag honom att spåra igen. Han gjorde det men efter några meter sökte han upp skuggan igen för att lägga sig denna gången. Efter ytterligare övertalning spårade han en bit till och vi kom till skottplatsen. Det klarade han bra och han hade inga problem att fortsätta efter. Sedan fick han syn på mer skugga och drog förbi slutet för att svalka sig... Så det kan gå. Ja, ja det går väl bättre nästa gång!

Har fått PM:et till Lördagens tävling i Växjö. Hoppas att det har blivit lite svalare. Startar som nummer 10 av 11. Mitt största problem just nu är hur jag skall få honom att inte dö av värmeslag. Är det någon som har en bra idé?

Tyvärr var det även en pisstävlingsdag för Ulrika och Puma oxå. Men dom skall oxå vinna nästa gång (eller?)! Våra hundar är ju trots allt bäst ändå!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Klart våra hundar är bäst å självklart ska vi vinna (igen)hmmm. Bättre lycka nästa gång till oss båda, eller hur. Mest besviken var nog ändå Oskar. Han frågade var den stora trofén var.....(han får ju alla mina pokaler å sånt). Det var bara att tala om att denna gången blev det inte riktigt som planerat så vi fick ingen trofé =) så kan det gå....

2009-05-31 @ 22:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0