Apportering

Idag har jag och Ozzy tränat lite här hemma. Först var vi ute på gårdsplanen och tränade. Lite vänstersvängar och ställande. Han var mycket arbetsvillig och glad. Sedan blev det ju lite HTM oxå. Jag vet inte riktigt hur jag skall få ihop ett bra program men det är ju inte så viktigt för mig utan att jag skall ha nerverna under kontroll på tävlingen är det viktigaste.
Sedan gick vi in och tränade lite apportering. Ozzy tar bocken när jag håller den i handen men han vägrar plocka upp den från golvet. Idag klickade jag honom och tillslut räckte det att jag höll handen på bocken så plockade han upp den. Denna annars så glada och positiva hund har någon slags psykologisk låsning när det gäller att plocka upp bocken från golvet eller marken men vi skall komma över den.
Idag kom bilderna från undervattensfotograferingen. Här kommer en bild på familjen.
Kanske inte så förmånlig men ändå!!! Flera fina och flera roliga bilder blev det!

Kommentarer
Postat av: mosteer maggan

Läckert fotat, ni är för söta

2009-12-02 @ 07:10:35
URL: http://margret.bloggspot.com
Postat av: mosteer maggan

Hade skrivit fel blogg adress till dig

2009-12-02 @ 07:13:11
URL: http://hjalle-hjalmar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0