Ozzy har varit på egna äventyr!

Idag var det dags för den andra rallylydnadstävlingen för Ozzy. Jag arbetade på Liseberg och Ulrika tävlade.

Men först tävlade mamma med Alice. De fick 68 poäng vilket inte är så illa. Det var tydligen en sträng domare och Alice var inte riktigt på hugget.

I grupp två hade Ulrika 2 starter, Tina 2 starter och Kerstin 1 start. Av 23 starter placerade sig "våra hundar" i följande ordning
1:a Lizzie och Tina med 99 poäng! Ett stort grattis till er.
2:a Kerstin och Rufus med 95 poäng! Grattis till er med så klart.
4:a Diva och Ulrika med 94 poäng! Tänk att den "lilla" hunden är så duktig. Hon har precis fyllt ett år!
5:a Piglet men jag vet inte med vilka poäng. Grattis ändå.
9:a Ozzy med 76 poäng. Han var dagens joker. Vi måste verkligen träna vänstersvängar då de flesta nerdragen handlade om trängningar i vänstersvängar.

Detta innebär att Lizzie och Rufus nu är klar för nästa klass och att Ozzy bara har ett uppflyttningspoäng kvar! Heja er.

Nu skall jag gå och lägga mig (efter det att lillpojken kommit hem) för att studsa upp i morgon och åka till Liseberg.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Lizzie blev faktiskt också uppflyttad till fortsättningsklassen idag =)



Hela tävlingen finns på film. Jag vill se den för jag är inte med på vad jag gjort för fel med Ozzy. Fattar noll. Kan inte minnas att vi gjorde fel, därför mycket intressant att se det på film. Måste måste måste.



Nu är jag trött så nu ska jag försöka sova =)

2009-11-28 @ 00:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0