Rallylydnadsträning

Idag har vi, jag min mamma och min äldsta dotter, varit i Gråbo på Hundteamet och tränat. Det började med att vi rastade av hundarna och sedan tränade vi på en platsliggning. Ozzy låg ganska ok tills jag började fippla med telefonen, då började han nosa. Måste komma ihåg på Söndag att jag inte får släppa honom med blicken en enda sekund!
Sedan var det dags för lite rallylydnad. Jag gick först med Ozzy och sedan var det Matildas tur. Det har jag spelat in och här kommer en länk:

http://www.youtube.com/watch?v=UnVn6kg5FW0

Visst är hon duktig min "lilla" tjej!? Jag har filmat med min mobil så kvalitén är inte den bästa...
Hon vill verkligen lära sig och kämpar för att det skall bli rätt. Hon glömmer bort att berömma ibland men hon är ju faktiskt bara 5 år! Jag tycker att hon är superduktig.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Kan hålla med dig om att kvaliten var lite dålig....eller snarare sagt extremt dålig =) Men de få sekunderna man ser dem så är de ju söta. Är imponerad att han lyssnar överhuvudtaget. Mina vilddjur fullständigt ignorerar alla andra i familjen....Det är bra att hon tränar honom åt mig, du anmäler väl nu i veckan eller? Tänk om mina barn kunde ta å bli lite hundintresserade......

Postat av: mosteer maggan

Matilda är ju en stjärna.

2009-11-09 @ 13:38:12
URL: http://margret.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0