Svar från SKK!

Här kommer svaret från Ulf. Det känns som att han blev lite putt av mitt mail. Det var absolut inte meningen!

Hej,

Det är korrekt att vi har yttrandefrihet i Sverige, men vi har också regler om förtal och ärekränkningar samt i den tryckta världen så måste vi ha ansvariga utgivare som tar ansvar för vad som skrivs.

 

På internet så är friheten mycket större, på gott och ont. Och för att skydda enskilda personer så har vi inom SKK tagit regler som sätter en gräns för hur oförskämd du får vara utan att du måste vara bered att få ta konsekvenserna i båda vad avser tävlandet som inom klubbverksamheten. Det innebär att vi rent konkret aldrig kan hindra dig för att skriva vad du vill, men vi kan stoppa dig från allt deltagande inom hela SKK organisationen. Ungefär på samma sätt som idrotten försöker hålla huliganer borta från matcharenorna.

 

Det är skribentens  tolkning av vad jag sa i intervjun hon hade med mig.

 

Från SKKs sida vill vi ha en Freestyle där alla tycker det är kul att tävla och att man går in i detta med ”good sportmannship” om man har andra tankar så tycker jag att man kan syssla med något annat utanför hundsporten.

 

Ulf


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0