Svininfluensan?

Jag som bara har trott att det här med Svininfluensan ett mediauppbåd har kanske åkt på det själv... Jag fick åka och hämta min äldsta dotter i måndags. Hon hade plötsligt fått hög feber på dagis. Vi åkte hem och hon var fruktansvärt varm och yrade. Efter lite medicinering somnade hon. Lilltjejen kom hem och senare på kvällen upptäckte vi att även hon hade feber. Natten blev orolig och den äldsta klagade på huvudvärk. På tisdag morgon var inte jag fräshare precis. Hela dagen gottade vi oss i feber, huvudvärk och hosta. Idag mår vi dock lite bättre så det där med svininfluensan kanske ligger långt borta ändå...

Eftersom jag låg nästan plakat igår så fick Ozzy inte mycket gjort han heller. En fyra minuter lång platsliggning, vilket jag tyckte var väldigt duktigt eftersom han hade såååå mycket spring i kroppen, var det han fick under dagen. Idag mår jag som sagt lite bättre så jag har varit ute och tränat lite kontaktövningar och en platsliggning till. Här kommer tre bilder:
Så här fint låg han i 4 minuter, det bådar ju faktiskt ganska gott inför tävlingen på söndag. Jag har börjat med en ny belöning som Ozzy faktiskt har valt själv under ett träningspass hos polaren Piglet. En snodd som han har dragkamp med.
Ja det var ju inte så lätt att få en bra bild precis, belöningen fungerar mycket bra.
Så ja, nu blev bilden bättre. Han är faktist väldigt duktig min lilla pojk!

Kommentarer
Postat av: Agneta och Alfons

Hej!

Stackars er med trolig svin-influensa, men nu verkar ni ju vara på bättringsväg, som tur är!

Du är ju så himla duktig på att träna olika saker med Ozzy, jag blir imponerad! Skulle du tycka att det kunde vara kul att träna tillsammans med oss någon gång? Jag vill också våga ställa upp i en lydnadstävling med Alfons, men just nu skulle både han och jag behöva lite motivation. Jag har varit en sväng till Mölndals hundsällskap, som ligger i Lindome och kollat läget. Där skulle man t.ex kunna träna. Det är väl ganska nära där du bor?

Om du tycker att det låter som en bra idé, får du gärna återkoppla till mig via mejl.

Hälsningar Agneta

2009-11-11 @ 22:00:05
URL: http://www.vovve.info/alfons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0