Utställning i Åstorp

Nu har vi redan hunnit åka ner till Åstorp och tillbaka igen!
Ja, det blev ju inte rikgtigt som vi tänkt oss men vi har haft en trevlig dag och hundarna är nöjda!
Här kommer kritikerna:
Ozzy:
Utmärkt typ. Hanhundshuvud med bra propotioner skalle/nos men jag störs av för ljusa ögon och ett skarpt uttryck. Bra hals och skuldra. Rak överarm. Utmärkt benstomme. Välformad bröstkorg. OK överlinje, men för mycket vinklar bak för mig. Använder sin svans väl. Varm röd färg på kroppen. Skulle velat ha honom lite mera propotionerlig bröstdjup/benlängd. Pga uttrycket inget CK.
Alice:
Mycket god typ - kunde vara lite mera av henne helt igenom. Tikhund med bra längdpropotioner. Skulle vara kraftigare i nos och underkäke. Lite stirrigt uttryck stör mig. Fin nack knöl (?), fin hals. Normalt vinklad fram och bak. Lite trång i fronten. Står väl på sina tassar. Bra bröstkorg. Fin röd färg. Använder sin svans väl. God parallellitet i rörelse. Pga huvud och uttryck priset 2.

Ja, ja...
Jag passade på med en platsläggning för Ozzy och han klarade sig galant speciellt med tanke på att det gick förbi hundar och en av dem muckade lite med honom. Han ville träna mer så jag tränade lite freestylemoves (med godis i handen) och han skötte sig bra. Ägaren till veteranhannen som var med kom fram och tyckte att det såg riktigt bra ut. Hon sa att hon inte får den sortens kontakt med sin pojk. Det var roligt att höra att det man gör är uppskattat!

När vi kom hem gick vi en liten runda och trots kritikerna så var hundarna vid gott mod!
Jag lyckades få dem att sitta stilla en liten stund =).

Jag har hämtat ut championatet idag:
Nu skall det bara köpas en ram och hängas upp på väggen.

Tack igen för det trevliga sällskapet idag! Det var väldigt roligt att du kunde följa med Cecilia!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Tur att både du å jag vet att Ozzy är finast ändå. Två stycken championat diplom.......inte illa. Nu satsar ni på ett tredje då förstås......vi börjar på söndagen den 15:e.

Postat av: nathalie

SweetDesign UF - toksöta handgjorda smycken, till ett billigt pris. Låter det som något för dig? Söta cupcake, donut och andra godsaker som smycken. Kika in! :) you wont regret!

2009-11-07 @ 20:07:12
URL: http://sweetdesigns.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej, söt blogg!

Hur har dagen varit?

2009-11-07 @ 20:23:51
URL: http://saransara.blogg.se/
Postat av: Anonym

BLOGGVÄRLDENS MEST MUSIKFYLLDA BLOGG ÄR NU IGÅNG! KIKA IN OCH LYSSNA PÅ ALL GRYM MUSIK SAMT REMIXER SOM DET BJUDS PÅ!

http://ceciliesjostrand.blogg.se

http://ceciliesjostrand.blogg.se

http://ceciliesjostrand.blogg.se

2009-11-07 @ 20:48:31
Postat av: Ulrika

Ett championat ligger väldigt långt bort. Jag måste ju lära hundfan att spåra först=) Men om det går så siktar jag på att inom en femårsperiod så heter hon SUCH SBCH SLCH SVCH KORAD Fladdermusens Whispers. Ville gärna lägga till bägge agilitychampionat titlarna också, men kunde inte stava till dem så dem tar vi om sex år istället. Då kanske det tom finns ett freestyle championat, å varför inte ett i rallylydnad när vi ändå håller på. Finns det fler? Ja, det är klart Norge, Danmark, INTUCH. Oj oj oj vad lång hennes meritlista kommer å bli om jag bara lyckas lära henne spåra =)Allt hänger på det. De e klart, fler timmar på dygnet å fler dar i veckan hade ju hjälpt lite på traven också förstås. Men det ordnar sig......ha ha ha. (En Ullis som är lite för trött å lite för sjuk just nu för att tänka klart, men drömma går ju)kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0