Idag har vi tränat!

Nya projekt igång...
Eftersom Ozzy nu blivit viltspårschampion och han är ju sedan innan utställningschampion så tänkte jag att jag måste sätta upp nya mål... FSD1 (Freestylediplom klass 1) är ju naturligtvis önskvärt men det är väldigt få tävlingar på skäligt avstånd. Vi har börjat arbeta med apporteringen inför vattenprov (tror jag att det heter) men jag har inte hjärta att skicka ner lillpojken i iskallt vatten för att hämta upp en slämmig dummie så han får bli bombsäker på apportering i vinter. Så jag tänkte att jag kanske skulle kunna knipa LP1 ialla fall...
Idag var vi på statoil och tränade. Ulrika och hennes två löptikar var där och en snygg kille som skall få äran att spänna på Puma var med. (HEJA BOBBY)
Jag gick en liten promenad och sedan tränade jag lydnad. Jag insåg att det var länge sedan vi tränade positionsarbete och det var många sneda sittanden och "vacklingar" framåt och bakåt men Ozzy är on i alla fall. Jag kollade läget på platsläggning under gång och ställande under gång och det gick faktiskt bra. Inkallning är han ju underbar på när han slänger sig fram till mig och sedan vänder en bit innan han kommer fram till mig för att backa in de sista 3 stegen! Det gick faktiskt bra. Ulrika tog ut Diva så hon fick "lukta ner" gräsmattan och kissa litegrann. Sedan fick jag hälsa på Bobby. Han var trevlig och fastän han inte träffat mig innan så fick jag pilla och klappa honom utan problem. 
Jag plockade ut Ozzy igen och gick fot över ställena där Diva hade kissat och struttat runt. Det gick kanon. Jag fick engagera mig och säga till när Ozzy försökte lukta men han lyssnade och höll tillslut kontakten med mig. Jag blev skitstolt! Det här skall vi fixa, så är det bara! 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hejja dig! ni var kanon igår. Önskar jag hade din motivation, men min suger verkligen nu. Den finns inte helt enkelt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0