Inofficiell utställning.

Nu är det gjort!
Matilda har ställt ut en hund för första gången. Det var dagens bästa bedrift när hon sprang fram med Alice (hon bestämde sig för henne i sista stund vilket var ett klokt val av en liten femåring) i ringen. Hon placerade sig dock inte men var glad ändå. Det var 16 tävlande. Alla fick var sin påse med saker från Gunillas Djurtillbehör i Gråbo.
Här kommer två bilder på henne. De är tagna med mobilen och är inte av bästa kvalité.

Alice tyckte att det var roligt och vifftade på svansen hela tiden.
Hur det gick med min handling... Jag hoppade det och det var nog tur för Dobermannen var lite stollig idag och så är hon ju mattig oxå. Konkurensen (eller kunde vara konkurens) var en dobermantik som domaren inte kunde ta på över huvud taget utan att den reagerade starkt. Naturligtvis vann Diva.
Puma blev oxå bäst i rasen och konkurensen där var oxå tyvärr rädd av sig.
Ozzy var stirrig till en början på platsen men när han kom in i ringen visade han att han var kung! Så känndes det i varje fall. Han struttade runt och visade upp sig från sin bästa sida. 1:a och Hp. Alice visade sig oxå bra och sprang runt i ringen med vifftande svans. 1:a och Hp. De var de enda welsharna så vi fick konkurera med varandra. Båda hundarna skötte sig fint och Ozzyboy vann över Alice.
Sedan var det dax för Bäst i Gruppen. När vi kommit så långt hade det pissregnat ett bra tag. Alla var blöta och frusna. Jag tog Puma i gruppen och hon gick förvånandsvärt bra! Hon ställde sig snyggt och sprang ok även om det regnade. Puma blev BIG 3:a och Diva knep BIG 2:a! När vi satt in dem i bilen tänkte jag att jag hinner kissa. Men när jag kom ut från toaletterna hörde jag att de ropade efter grupp 8 som jag är med i (Puma och Diva är i grupp 2) Jag fick bråttom och hämtade Ozzy och sprang rakt in i ringen. Det hade gått väldigt fort med grupperna 3-7. Jag fick springa varv efter varv med pojken. Vilket jag tycker är helt ok eftersom det ändå är arbetande raser som skall hålla i längden. Men dåligt med mat och mycket vatten gjorde sig "hörda" och ett tag tänkte jag: Jag bryter... Det var bra att jag inte gjorde det eftersom Ozzy placerade sig som 2:a! Det var en Flat som knep 1:a priset och jag tror även att de blev BIS vinnare.

Grattis till alla er som det gick bra för idag och hejapå till alla som stannade trots regnet. Det är faktiskt min Matilda som är den egentliga vinnaren idag. Både för att hon gick upp med mig i morse och var på tävlingplatsen innan 9. Hon tävlade inte förrän vid 12... och för att hon tog det bra beslutet att ställa Alice även om hon tränat med Ozzy. Du är bäst min stora tjej!

En bild på två icketorra polare kanske?

En trött och blöt (men jag tror att han är nöjd) Ozzy från sitt hörn i hallen:
Som sagt: En mobil utan blixt är väl inte det bästa att fota med!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Grattis! Å tack för sällskapet i regnet. Man måste vara riktigt störd för att utstå det vi gjort idag eller? Snacka om hundnördar =)Nu börjar det sticka i mina fingrar, de är ff kalla men börjar nog tina så smått, har bara varit inne i värmen i en timme drygt, det tar väl längre tid att tina än så kanske....

Postat av: Anna Eriksson

Min kusin och Adjunkt Fru Mamma Mattsson, ägare till SVCh SU(u)CH Lezedas Västanvind! Kul att läsa om allt detta och underbart att ni kommer hit på fredag. Jag har bestämt två goda maträtter och en massa vin! Kram kusin Anna

2009-10-07 @ 00:04:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/837

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0