Ja ha, det var det det...

Idag har Ozzy varit väldigt duktig! Han har tagit sitt tredje förstapris på viltspår öppenklass! Det innebär att han numera vill bli titulerad SVCh SU(u)Ch Lezedas Västanvind! Det ni...
Jag är naturligtvis otroligt stolt över min lilla prins speciellt eftersom han var så energifylld idag så att han nästan sprack. Han kollade in alla möjliga spår, bland annat efter en älg som gått där under natten. Jag har ju inte kommit ut på några promenader det sista efersom jag har haft ont i ryggen. Men nu är jag bättre. Det är tur att man kan träna en del freestyle utan att röra sig för hastigt eller för mycket!
Det som är lite tråkigt med dagens strapatser är att Mamma och Alice inte lyckades lika bra. Kanske att det berodde på att de var på en rallylydnadstävling igår (grattis till er placering!). Vi började ju öva tillsammans och jag trodde mycke mer på Alice än på Ozzy i början. Han var så mycke vimsigare än vad hon var men idag så ville det sig inte. Lycka till nästa gång.
Vi har hunnit med lite mer idag men först några bilder från häromdan. Matilda skall ju tävla barn med hund på lördag och hon är duktig på att träna.

Full fart när hon tränar på att springa i en triangel!

Här ställer hon upp pojken. Kopplet hon använder har Mamma sytt till henne och ett fint halsband har vi valt till. Det blev lite väl bra när jag satte ett utställningskoppel i hennes händer!

Så till dagens utflykt med båten, troligtvis den sista för i år.
Här är Matilda och Ozzy.

Ozzy gillar att sitta och titta ut över kanten, eller relingen kanske det heter på en båt. Observera att vi alla fem har flytväst vilket Matilda och Linnea är extremt noga med.

Vi fick faktiskt vår lilla båt att guppa lite. Det tyckte tjejerna var roligt. Jag och Ozzy blev mest åksjuka...

Kommentarer
Postat av: Agneta Jonsson

GRATTISKRAMAR i tusentals till championatet i viltspår.

agneta

2009-09-27 @ 23:56:06
Postat av: Pia & Beemer

Grattis till Viltspårchampionatet!



Pia & Beemer

2009-09-29 @ 20:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0