Träning.

Det känns hemskt att skriva det men ibland så känns det som att det är bra att man inte hinner med allt ibland.

På två dagar nu har jag inte riktigt haft tid eller inspiration att träna Ozzy. Han har gått på lågvarv och vi har inte hunnit med några promenader heller. Så blir det ibland, på gott och ont.

Ikväll tänkte jag att jag måste träna med honom. Så, såfort barnen somnat stack jag ut på gräsmattan innan det blivit mörkt. Jag tränade hopp mellan mina ben (se bild i tidigare inlägg!) vilket gick skitbra fast jag var ensam. Lat som jag är så tänkte jag att han kunde backa till lagom avstånd (det har jag inte tränat på ett tag) han liksom kaninskuttade baklänges 5-6 meter ifrån mig! Det var ju bara att berömma. Sedan tränade vi att han skulle bli skcikad runt en pinne och det gjorde han på 4 meters håll! Jag tänkte att jag måste prova att få honom att backa när han står bakom mig (min rygg mot hans nos) och det klarade han galant oxå. Det kanske är så att jag skall träna som en idiot och sedan lägga ner helt några dagar efter tävling?!

Helt otrolig är han när han vill i varje fall!


Kommentarer
Postat av: Ullis

Kan ju vara bra med träningsuppehåll ibland. Jag å mina hundar brukar vila oss i form....fast så vinner vi ju aldrig heller.........ha ha ha.



Tack, jo jag vet jag är en kärring, men det måste ju du med vara då i och med att du är ett år äldre än mig ;) mohahahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0