My Dog och Heelwork To Music!

Idag kom Ulrika hem till oss för att vi skulle åka gemensamt till Göteborg och My Dog. Vi kom fram vid 10-tiden och hade precis installerat oss på läktaren när freestylen började.
De hade bara klass 2 och 3 idag. Det märktes att kvalitén inte var så hög eftersom flera ekipage hade "tvingats upp i 2:an" för att få tävla denna dag. Tyvärr var ung. hälften ganska sunkiga så det var inte så roligt att se på. Synd att det blir så här på tävlingar.
I klass 3 var det hög klass som vanligt. Det är alltid roligt och inspirerande att se dessa tävlingsekipage. Många hade valt lugna låtar men vinnaren röjde loss rejält och shakade till sig sin placering.
Sedan var det dags för HTM. Tyvärr var det lite virrigt och det var inte någon som riktigt hade koll på vilka som var där och vilka som inte kommit. Många strykningar. Av 23 ekipage var det 16 (tror jag) som ställde upp. Här var det tyvärr några som gjorde sitt freestyleprogram och några som nog inte hade läst reglerna. Synd att HTM skall bli "hånat". Själv hade jag inte tränat mycket men jag försökte i alla fall få till en HTM program. Tina skulle starta 3:a men 2:an kom inte så hon fick bråttom in. Hon gjorde ett gättebra jobb men fick tyvärr nypa tag i Piglet då hans koncentration släppte litegrann. Det blev stora derdrag för det tyvärr. Bättre lycka nästa gång.
När jag skulle in, jag hade nummer 20, så rastade Ulrika Ozzy när jag bytte kläder. Sedan satt hon vid uppvärmningen med honom. När hund 17 var inne tänkte jag att jag skulle gå bort när 19 gick in för att peppa och "kontakta" Ozzy. Då ropade de i högtalarna att det var min tur och jag fick bråttom. Jag slängde in en köttbulle i Ozzys mun och entrade ringen. Väntan, väntan och lite till väntan (kändes som en evighet) och tillslut gav de mig klartecken. Då ville inte Ozzy stå i "mellan"position längre... fick tillbaka honom och satte igång musiken. Då var det fel musik... fick gå av och fixa till musiken och ställa mig i startposition igen. Ozzy hade tröttnat och sprang ur positionen så vi fick börja med fot istället. Han var väldigt duktig när han skulle upp på bakbenen och gå in till min sida. Sedan sprang vi runt i tre olika positioner avslutade med att Ozzy snurrade runt mig, gick en bit fot, en bit på "fel" sida ställde sig näsa mot nos så bugade pojken medan jag neg. Först var jag missnöjd och stressad över den taskiga början och att Ozzy varit lite off i början men under prisutdelningen visade det sig att jag fått helt ok. betyg. Jag fick 6.6 i betyg i utförande, 7.0 i svårighetsgrad och 7.3 i musik och tolkning. Man kan få max 30 poäng och jag och Ozzy fick 20,9 poäng. Det var vi väldigt nöjda med!
Sedan var det dags för 6+. Många har tråkiga program där när man gör 2 parallella program men inget ihop. Det är synd. Det var 8 lag.
Nästa år satsar jag på Klass 2, HTM och 6+ ;)
Vi åt lite och tog ett varv på mässan innan vi åkte hem. Träffade där på några känningar och en veterinär som arbetar på kliniken som jag tycker betedde sig illa när Ozzy hade sin böld på kinden. Hon blev upprörd över hur jag hade  blivit behandlad (se hösten 08). Får se vad som händer med den saken men det var skönt att få sagt vad jag tyckte och tänkte!
Tack Tina för trevligt sällskap!
Tack Ulrika för att du finns där för mig, på nästa tävling (lydnad 23 januari) skall jag träna på att klara mig själv =)


Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag finns där för dig, även den 23:e ;) om det inte blir så att du får ta hand om mig...haha.



Ni var duktiga idag trots allt strul som hände.

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0