Pejl ... på vaddå?

Inte läget i alla fall! Idag var jag befriad från min arbetsplats och skulle gå en promenad i skogen med hunden. Jag ringde Ulrika och vi skulle gå när hon har lunch. Hon satte en pejl på sin Diva som hon håller på att testa och vi traskade iväg. Det börjar med att Ulrika tror att pejlen är trasig, det var den nog inte, Diva var 600 meter från oss! Hon kom och försvann och kom igen... Ozzy däremot hade troligtvis hängt på och han kom inte tillbaka... När vi gått en bit insåg vi att Ozzy nog sprungit tillbaka till Ulrikas jobb så vi vände. Det blev alltså inte mycket till promenad. När vi kom hade Ozzy fått arest och det visade sig att han hade kommit springande över en åker med först ett rådjur framför sig och sedan två rådjur framför sig. INTE BRA! Han har inte gjort så vad jag vet innan så nu blir det träning. Det positiva var att Ulrikas gamlechef hade surnat till (inte ovanligt) och ropat till sig Ozzy som tydligen ganska lätt hade släppt rådjuren för att låta sig tillfångatas av gamlechefen! Bra eller dåligt... jag vet inte. Bra att han släppte rådjuren men dåligt att han lät sig fångas av en främmande gubbe =)
Så här kan man se ut när man inte har pejl:
 Idag har jag skickat in den här bilden på Ozzy (det var den bästa jag hade just idag) och Ozzys resultat till Göteborgsavdelningens brukshundsklubb för att vara med under tävlingsekipage. Det skall bli skoj att se! Annars vilar vi oss till tävlingen för vi hade tänkt klara platsliggningen även denna gången!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Koll på läget....självklart....hur svårt kan d va?? HAHA=) Nä, seriöst.....idag var vi nog lite oseriösa tror jag....eller nåt....

2010-01-19 @ 21:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0