Sele, is och nöjen!

Jag och min mamma har försökt sy en dragsele till Ozzy. Han borde kunna dra flickorna på snowracern men jag är noga med att jag vill ha en sele som är bra för honom. Ja, den blev bra men skall förbättras...
Här kommer en bild från premiären! Ozzy hade lite problem att komma igång men som vanligt har han en stor entusiasm till allt vi hittar på och ett tag stod han och studsade på alla fyra samtidigt som han frenetiskt viftade på svansen!
Idag har vi varit nere på sjön här hemma. Om vi vågar gå ut? Ja, Martin har kollat att isen är tillräckligt tjock:
Det duger för oss!
Sjön ligger nära här. En vacker dag tog jag de här bilderna:
Även idag fick Ozzy prova på att dra. I bakgrunden ser ni att vi hade fått ut motorcyklarna och Matilda åkte runt omkring i full fart. Det gick lättare på sjön (den är ju platt) och han fick upp ganska bra med fart men det slutade med att jag fick springa runt med Linnea!Man orkar ju inte hur länge som helst så vi tog motorcykeln på en sväng!
När jag, flickorna och Ozzy bestämt oss för att vi skulle gå upp skulle Martin och en granne prova varandras fyrhjulingar. Vår körde fast!!! Det var grannen som körde den och isen var så glatt så vid minsta lilla kulle fastnade den! Martin fick visa hur man la in 4-hjulsdriften för att han skulle kunna komma vidare!
En härlig stund på sjön och rosenröda kinder.
Ozzy och jag tränade ställande under gång, vänstersvängar och en inkallning på väg hem bara lite... nu har vi träningsstopp och han ligger faktiskt på topp. Det kommer att gå bra på lördag har jag bestämt mig för!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Verkar ha varit en mycket nice dag ni haft. Vill också larva runt på fyrhjuling någon gång. Kanske jag skulle våga........haha =)

2010-01-17 @ 19:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0